فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 86حجم فایل: 2690 کیلوبایت قیمت: 13000 تومانتوضیحات:
پروژه رشته مهندسی برق با موضوع کنترل سرعت در موتورهای سنگرون مغناطیس دائم در جهت تغییر سریع سرعت، در قالب فایل word و در حجم 86 صفحه.
بخشی از مقدمه:
کمتر کسی را می توان یافت که با انواع مختلف ماشین های الکتریکی برخورد نکرده باشد. ماشین های الکتریکی در زندگی روزمره انسان ها وارد شده و ابعاد تازه تری به خود می گیرند. هر روز صبح بسیاری از مردم ناخوداگاه با بکار انداختن یک موتور جریان مستقیم، اتومبیل خود را راه اندازی می کنند. اکثر خانواده ها از دستگاه های سردکننده ای استفاده می کنند که سرمای خود را از کمپرس کردن گاز داخل آن توسط یک موتور القایی، تکفاز یا سه فاز، بدست می آورد. بسیاری از مردم درآپارتمان های چندین طبقه زندگی می کنند.چنین برجهای بلندی بدون داشتن یک یا چند دستگاه آسانسور غیرقابل استفاده اند و این آسانسورها با نیروی موتورالقایی سه فاز یا موتورهای جریان مستقیم به حمل مسافر و بارمی پردازند. کمتر کارخانه ای رامی توان یافت که از حداقل تعداد موتورالکتریکی استفاده نکرده باشد. موتورهای الکتریکی حتی در سیستم های تولید و انتقال انرژی الکتریسیته نیز مورد استفاده قرارمی گیرند.
فصل اول: آشنائی با موتور سنکرون مغناطیس دائم
1-1) مقدمه
1 -2) موتور سنكرون
1-2-1) مزايای موتور سنكرون
1-2-2) معايب موتور سنكرون
1-2-3) كاربرد موتور سنكرون
1-3)موتور سنكرون مغناطيس دائم
1-4)ساختمان موتور سنکرون مغناطیس دائم
1-5) مزایاو ارزیابی اقتصادی
1-6) کاربردهای موتورسنکرون مغناطیس دائم
1-7) تقسیم بندی موتورمغناطیس دائم (موتورPM)
1-7-1)مقایسه بین موتورسنکرون مغناطیس دائم وموتورDCبدون جاروبک
1-8) مقایسه موتورهای مغناطیس دائم (PM ) با موتورهای القائی
1-8-1)الف –مزایای موتورهای PM نسبت به موتورهای القائی
1-8-2) ب-معایب موتورهای PM نسبت به موتورهای القائی
فصل دوم: ساختار ومدلسازی موتور سنکرون مغتاطیس دائم
2-1)مقدمه
2-2)تفاوت عملکردی موتور سنکرون مغناطیس دائم نوع SPM و نوع IPM
2-3)معادلات ماشین در دستگاه مرجع سه فازه abc
2-4) معادلات ماشین در دستگاه مرجع چرخان
فصل سوم: بررسی سه روش کنترل سرعت در موتور های سنکرون مغناطیس دائم
3-1) مقدمه
3-2) روش کنترل معمول در صنعت بر مبنای مولفه های جریان
3-2-1) مکان های هندسی ونواحی سرعت
3-2-2) معایب روش کنترل معمول در صنعت بر مبنای مولفه های جریان
3 -3) روش کنترل معمول در صنعت بر مبنای مولفه های ولتاژ
3-3-1) مدل ریاضی موتور برمبنای مؤلفه های ولتاژ
3-3-2) اصول ومبانی ریاضی روش کنترل معمول در صنعت بر مبنای مولفه های ولتاژ
3-3-2-1) مکان هندسی Max
3-3-2-2) مکان هندسی Max Voltage and Max Current
3-3-2-3) مکان هندسی Max
3-3-3) نحوه تعیین نوع مکان هندسی در سرعتهای مختلف
3-3-4) سیستم کنترل موتور سنکرون مغناطیس دائم
3-3-5) نتایج شبیه سازی در روش کنترل معمول در صنعت بر مبنای مولفه های ولتاژ
3-3-6) جمع بندی و نتیجه گیری روش کنترل معمول در صنعت بر مبنای مولفه های ولتاژ
3-4) روش کنترل مستقیم شار و گشتاور (DTC)
3-4-1) مقدمه و معرفی روش
3-4-2) معادلات موتور در چارچوب شار استاتور
3-4-2-1) معادله گشتاور در چارچوب شار استاتور (x y)
3-4-2-2) معادله شار پیوندی در چارچوب شار استاتور درPMSM باروتور استوانه ای
3-4-3) ساختار DTC در محرکه PMSM
3-4- 4) الگوریتم کاهش هارمونیک جریان (کنترل مستقیم مؤلفه صفر جریان)
3-4-5) مشکلات اعمال DTC بر روی PMSM
3-4-6) شبیه سازی و نتایج آن
3-4-7) جمع بندی و نتیجه گیری روش DTC
3-5) تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق
منابع و مآخذ
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
درباره این سایت